Editorial

Abstract

Until 2017 and with the continuity since 2012, the History and Historiography of Education group, attached to the Faculty of Philosophy and Letters of the Autonomous University of Chihuahua, published a book per year as a goal established in its academic research program . These publications were intended to generate, apply and disseminate knowledge, with a view to a history of regional education. Now with this first issue as an electronic magazine, represents the continuity of what would be the sixth book of Debates for History, but venturing into a wider dissemination. This new journal format allows viewing from anywhere in the world, through the Open Journal System (OJS) platform, while forcing the editorial team to be more rigorous and specialized in this beautiful field of history and historiography of Education.

Author Biography

Francisco Alberto Pérez Piñón, Universidad Autónoma de Chihuahua, México

Profesor investigador de la Universidad Autónoma de Chihuahua (México). Es doctor en Ciencias Pedagógicas (Cuba). Entre sus publicaciones recientes están: “Apuntes para una historia posmodernista” en Espacio abierto vol. 25, n.4 (2016); capítulo de libro “La hacienda de coyotillos, un acercamiento a los contenidos educativos”, en Acercamientos a la historia de la educación, diálogos actores y fuentes en la construcción del conocimiento histórico (2017). Desarrolla la línea de investigación Historia e Historiografía de la Educación. Cuenta con reconocimientos Prodep y del Sistema Nacional de Investigadores Nivel 1. Es miembro de la Sociedad Mexicana de Historia de la Educación, del Consejo Mexicano de Investigación Educativa y de la Red de Investigadores Educativos Chihuahua. Correo electrónico aperezp@uach.mx

 

Published
2018-10-31
How to Cite
Pérez Piñón, F. A. (2018). Editorial. Debates Por La Historia, 6(1), 7 - 11. https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v6i1.19
Section
Editorial

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>